SZKOŁA DOBREGO WYCHOWANIA

Dzień dobry!

„Kto mówi dzień dobry, ten ma humor dobry” – podsumowując realizację zadania nr 1 naszej „Szkoły Dobrego Wychowania” witam się z Wami rymowanką ułożoną przez klasę 2d.

Do 15 marca zespoły klasowe pod wodzą swoich wychowawców przygotowywały propozycje haseł do SZKOLNEJ KARTY ZASAD DOBREGO ZACHOWANIA.

Dziękuję („Mówię dziękuję, bo to nie kłuje” – autorzy hasła  – znowu klasa 2d – brawo!) za zaangażowanie następującym klasom:

  • 2b, 2c, 2d,
  • 4a, 4b,
  • 5a, 5b, 5c, 5d, 5e,
  • 6a, 6c, 6e,
  • szkolna świetlica.

Wyróżnione klasy otrzymają z rąk P. Dyrektor pamiątkowy dyplom – dowód uznania za zespołową pracę.

Z podanych haseł samorząd szkolny pod kierownictwem p. Moniki Grzechackiej ułożył jedną zbiorczą Kartę Zasad Dobrego Zachowania. Kto jeszcze nie zdążył się z nią zapoznać, zapraszam na dolny korytarz – patrz: gazetka ścienna w wiosennych kolorach. Przypominam to, co uzgodniliśmy wcześniej, przystępując do tego ogólnopolskiego konkursu: zasady mają być żywe, obowiązują całą szkolną społeczność – zawsze i wszędzie!!!

27 kwietnia wszystkie klasy miały okazję (przyjemność chyba też J) obejrzeć teatrzyk profilaktyczny „Savoir – vivre – NAUKA DOBREGO WYCHOWANIA”. Przypomniał nam wszystkim starą dworską zasadę: TRAKTUJ INNYCH TAK, JAKBYŚ SAM CHCIAŁ BYĆ POTRAKTOWANY.

Z wywiadu bezpośrednio po teatrzyku z uczniami klas pierwszych i drugich wywnioskowałam, że najbardziej zostały zapamiętane przykłady zasad dotyczące:

  • spóźniania się,
  • mlaskania, jedzenia palcami i mówienia z pełną buzią,
  • żucia gumy,
  • odbierania telefonu podczas spotkań towarzyskich,
  • kto pierwszy się wita.

Uogólniając: ZNAJOMOŚĆ DOBRYCH OBYCZAJÓW I NORM TOWARZYSKICH JEST NAM WSZYSTKIM BARDZO POTRZEBNA.

Co nas czeka teraz?

Nad czym pracujemy?

1. Chętni uczniowie z klas trzecich, czwartych, piątych i szóstych piszą wypracowanie na temat: MOJE ZACHOWANIE ŚWIADCZY O MNIE. Termin składania prac do 30 maja u nauczycieli j. polskiego, którzy również ustalają kryteria oceny. Najlepsze prace zostaną wyróżnione dwukrotnie: indywidualnie – autor oraz klasa, w której uczy się laureat (tworzymy coś a’la Ligę Klas najbardziej zaangażowanych w konkurs Szkoły Dobrego Wychowania).

 2. Chętni uczniowie z klas czwartych, piątych i szóstych wykonują plakat pt. MÓJ WYGLĄD ŚWIADCZY O MNIE. Prace składamy u p. Alicji Możdżeń do 30 maja.

 3. Uczniowie z klas pierwszych, drugich i trzecich wykonują prace plastyczne pt. CO ROBI DOBRZE WYCHOWANE DZIECKO? Prace składamy  do wychowawców.

 4. Dla radzących sobie dobrze z komputerem mamy konkurs na prezentację multimedialną pod nazwą: JESTEM GRZECZNY I NIE WSTYDZĘ SIĘ MOJEGO ZACHOWANIA. Szczegóły i pomoc u p. Patrycji Szlachetki i p. Tomka Biela. Termin również do końca maja.

Za udział w konkursach przewidujemy dyplomy i nagrody książkowe (wręczane na koniec roku szkolnego).

Proszę o dotrzymywanie terminów realizacji tematów – „Mówię Wam za to dziękuję, bo Was lubię i szanuję” – cyt. kl. 2d. J

Aneta Dziewońska,

psycholog szkolny

Skip to content