

Klasa II e zakończyła cykl zajęć profilaktycznych „Opowiastki familijne” prowadzonych przez psychologa szkolnego Anetę Dziewońską. Każde spotkanie rozpoczynało opowiadanie w formie audiobooka, na kanwie którego dzieci otrzymywały informacje na temat właściwego zachowania się i życia w społeczeństwie.
Uczniowie z dużą łatwością i właściwą swojemu wiekowi rozwojowemu wrażliwością identyfikowali się z postaciami słuchowiska. Dokonywali samodzielnej oceny różnych zachowań ludzkich, ćwicząc te najbardziej pożądane podczas psychodram. Porządkowały, a także – co istotne – rozpoznawały i nazywały swoje własne uczucia i emocje.
Na zakończenie zajęć, w domu, w czasie rozmowy z rodzicami, uczniowie odpowiadali pisemnie na pytanie: „Czego mógłbyś/mogłabyś nauczyć innych na podstawie tych słuchowisk?” Oto wybrane odpowiedzi dzieci:
Opowiastki familijne były próbą przekonania dzieci, aby słuchały głosu własnego serca, aby czyniły dobrze w swoim życiu i kierowały się własną wrażliwością. Przewodnią myślą słuchowisk było czynienie dobra. Dumna jestem z uczniów klasy IIe, którzy znakomicie to uchwycili!
mgr Aneta Dziewońska