LEKTURKI SPOD CHMURKI – PROJEKT ŚWIETLICY

LEKTURKI SPOD CHMURKI – PROJEKT ŚWIETLICY

Pragnę poinformować, iż wspólnymi siłami udało Nam się zakończyć pierwszy moduł Projektu z Klasą Lekturki spod chmurki. Razem z dziećmi wybraliśmy wiersze Jana Brzechwy „Kaczka Dziwaczka” oraz „Na Straganie”. Jako pierwszym wykonanym zadaniem była ekranizacja bajki o chmurce Tosi „Rozchmurzone opowiadanie na powitanie”, rozmawialiśmy o różnorodnych rodzajach książek, o tym jak książka pobudza naszą wyobraźnię, zwiększa zasób słownictwa, pozwala się zrelaksować, pogłębia wiedzę, rozwija wrażliwość, kształtuje osobowość a także poprawia nastrój i pozwala uciec w świat fantazji i najskrytszych marzeń. Uczniowie indywidualnie wykonali chmurkę Tosie, która odzwierciedlała ich aktualny nastrój, a także w parach uzupełnili lekturnik. Na zakończenie uczniowie urzeczywistnili swoją wyidealizowaną kaczkę.

Drugi etap projektu rozpoczęliśmy od wspólnego przeczytania wiersza „Na straganie”. Wykonaliśmy trójwymiarowy model sceny, dołączyliśmy rekwizyty ręcznie wykonanych bibułą  warzyw  oraz zaprosiliśmy dzieci które nie uczestniczą w projekcie. Wspólnie przeczytaliśmy wiersz, omówiliśmy poszczególne fragmenty, następnie przeszliśmy do kulminacyjnej części jakim był podział na role oraz prezentacja wiersza. Chętnych rąk nie brakowało. Dzieci bardzo zaangażowały się z swoje role i z zaciekaniem obejrzały spektakl. Na zakończenie stworzyliśmy kapsułę czasu z rysunkami,  które będą przypominać wszystkim o lekturze. Jako że, zbliżał się okres świąt Bożego Narodzenia, połączyliśmy  aspekt świąt  w rysunkach.

Trzeci etap skupiony był na zaprojektowaniu i wykonaniu gry planszowej na podstawie lektury. W tym celu wykorzystaliśmy również wiersz pt. „Na straganie”.  Wspólnie wykonaliśmy plansze na wzór gry  Sudoku. Podzieliliśmy dużą plansze na kolumny z cyframi od 1 do 11 i wiersze z literami od A do K. Każde oczko planszy dzieci zaprojektowały i pomalowały pisakami w dowolny sposób. Frajdy co nie miara.

Ostatni najważniejszy etap to zadanie emocjonalne. Wybraliśmy Drzewko Szczęścia. Na zajęciach przypomnieliśmy sobie podstawowe emocje i uczucia. Uświadomiliśmy sobie wpływ naszego zachowania na nastrój i samopoczucie innych. Zagraliśmy w grę „Jakie to uczucie?” z elementami dramy, gdzie przedstawiliśmy swoje portrety w różnych nastojach. Na zakończenie  wykonaliśmy wspólnie drzewko emocji, a każdy z uczniów stworzył własne listki na których napisał lub narysował sytuacje, która wywołuje u niego poczucie radości i szczęścia.

Zachęcam do obejrzenia galerii zdjęć.

Skip to content