INNOWACJA PEDAGOGICZNA „PROGRAMOWANIE Z KLOCKAMI LEGO” W KLASIE 1 D
Kolejny już rok prowadzimy w naszej szkole innowację pedagogiczną „Programowanie z klockami Lego”. Tym razem zajęcia te skierowane są do uczniów klasy 1d. Innowacja ma na celu wspomaganie kształcenia uczniów poprzez zastosowanie zestawów Lego Education WeDo 2.0, szerzenie idei programowania z wykorzystaniem klocków, analityczne myślenie oraz wyciąganie wniosków, programowanie, projektowanie oraz kreowanie ruchomych modeli. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do rozwijania myślenia poprzez programowanie.
Zajęcia z robotyki dla dzieci oferują szereg korzyści, zarówno w kontekście rozwoju osobistego, jak i naukowego. Programowanie i konstruowanie robotów wymagają logicznego myślenia. Dzieci uczą się planowania krok po kroku, co rozwija ich zdolności analityczne. Realizując zadania związane z robotyką, uczniowie zyskują praktyczne doświadczenie z matematyką. Konstruowanie i programowanie stawia dzieci przed problemami, które wymagają kreatywnego myślenia. Wprowadza je do procesu tworzenia i rozwiązywania problemów. Zajęcia te wymagają współpracy i komunikacji między uczestnikami. Dzieci uczą się działać w zespole, dzielić się zadaniami i rozwiązywać problemy wspólnie.
Współczesny świat wymaga umiejętności związanych z technologią. Zajęcia z robotyki są świetnym wprowadzeniem do dziedziny STEM (nauki, technologii, inżynierii, matematyki), co może być przydatne w przyszłych ścieżkach zawodowych. Zabawa z robotami może być silnym motywatorem do nauki.
Urszula Biel