DZIEŃ JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Hi! Have a good day! Nice to meet You! Takie między innymi napisy rozdawane uczniom i nauczycielom powitały ich w szkole.
Dnia 7 grudnia w naszej szkole miał miejsce Dzień Języka Angielskiego. Po przejściu przez drzwi frontowe wszystkich witały „ schody językowe” z napisami w języku angielskim. Także pozostałe schody w budynku prezentowały wiedzę językową , tym razem gramatyczną –tzw. „Stopniowanie na stopniach”.
Przygotowania to tego święta trwały ponad miesiąc. W ich ramach uczniowie klas młodszych tworzyli prace plastyczne , ilustrowali znaczenie łamaczy językowych, oraz mieli możliwość zaprezentowania swoich umiejętności lingwistycznych – prezentując łamacze przed klasą i nauczycielem. Prace klas 2-3 stały się wspaniała dekoracją korytarzy a także cennym materiałem edukacyjnym dla wszystkich uczniów.
Uczniowie starszych klas, przygotowali prezentacje dotyczące kultury, historii , kuchni i geografii krajów anglojęzycznych. Klasy czwarte opracowywały wiadomości dotyczące Wielkiej Brytanii, klasy piąte Stanów Zjednoczonych, klasy szóste Australii. Prace miały formy: plakatów, gier , instalacji oraz prezentacji multimedialnych. Każda z prac przedstawiana była przed społecznością uczniowską w trakcie lekcji a później w Dniu Języka Angielskiego .
Część prac została zaprezentowana w formie „stołów tematycznych” na korytarzu szkolnym. Uczniowie mieli możliwość dotknięcia prawdziwego indiańskiego tomahawka, bumerangu, monet i innych artefaktów przywiezionych z krajów anglojęzycznych.
Ten festiwal wiedzy i samodoskonalenia a także współpracy między uczniami zaowocował podniesieniem wiedzy na temat poszczególnych krajów a także umiejętności prezentowania efektów swojej pracy. Jednak przede wszystkim był świetną zabawą dla wszystkich zaangażowanych w przygotowania.
Ciekawym elementem dnia językowego był projekt: „ Klasa szósta czyta dzieciom.” Zdeterminowani młodzi ludzie zadali sobie trud przeniesienia ilustracji i tekstów bajek fonicznych na prace plastyczne, ćwiczyli wymowę i prezentację by zachęcić wszystkich do czytania. Odwiedzili swoich kolegów i koleżanki w klasach i umilili im ten dzień.
W trakcie dnia językowego nie zabrakło także pochylenia się nad potrzebującymi. Dochód ze sprzedaży tradycyjnych muffinek, w kwocie 67,30 złotych został przekazany na konto PCK.
Pragnę podziękować wszystkim , którzy aktywnie włączyli się w tworzenie Dnia Języka Angielskiego. Ich wysiłek zaowocował radosnym dniem w którym mogliśmy się wiele nauczyć.
Czy było warto organizować dzień językowy? Przeczytajcie niektóre opinie uczniów i sami odpowiedzcie na to pytanieJ
„Podobało mi się to, że był kiermasz Aww…i, że zrobili wystawę w holu.”
„Za mało było napisów na schodach a tak się podobało. Najbardziej mi się podobają wierszyki”.
„Mi się podobało to, że prawie wszystko było po angielsku. Podobała mi się historyjka na pierwszej lekcji”.
„That was cool! I can`t say what , but still cool”
„Mi się podobała historyjka na pierwszej lekcji Niektórych napisów nie rozumiałam”
„Podobał mi się kiermasz na PCK”
‘Najbardziej podobała mi się historyjka i kiermasz. Faje tez były te napisy na schodach. W tej historyjce były świetne obrazki a dziewczyny czytały jak wiersz”