DZIEŃ JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Hi! Have a good day! Nice to meet You!  Takie między innymi  napisy rozdawane uczniom i nauczycielom powitały ich w szkole.

Dnia 7 grudnia w naszej szkole miał miejsce Dzień Języka Angielskiego. Po przejściu przez drzwi frontowe wszystkich  witały „ schody językowe” z napisami w języku angielskim. Także pozostałe schody w budynku prezentowały  wiedzę  językową , tym razem  gramatyczną –tzw.  „Stopniowanie na stopniach”.

Przygotowania to tego święta  trwały ponad miesiąc. W ich ramach uczniowie klas młodszych tworzyli prace plastyczne , ilustrowali znaczenie  łamaczy językowych, oraz mieli możliwość zaprezentowania  swoich umiejętności lingwistycznych –   prezentując łamacze przed klasą i nauczycielem.  Prace klas 2-3 stały się wspaniała dekoracją korytarzy a także cennym materiałem edukacyjnym dla wszystkich uczniów.

Uczniowie starszych klas, przygotowali prezentacje dotyczące kultury, historii , kuchni i  geografii krajów anglojęzycznych. Klasy czwarte opracowywały wiadomości dotyczące Wielkiej Brytanii, klasy piąte Stanów Zjednoczonych, klasy szóste Australii. Prace miały formy: plakatów, gier , instalacji oraz prezentacji multimedialnych. Każda z prac przedstawiana  była przed społecznością uczniowską w trakcie lekcji a później w Dniu Języka Angielskiego .

Część prac została zaprezentowana w formie „stołów tematycznych” na korytarzu szkolnym.  Uczniowie mieli możliwość dotknięcia prawdziwego indiańskiego tomahawka, bumerangu, monet i innych artefaktów przywiezionych z krajów anglojęzycznych.

Ten festiwal wiedzy i samodoskonalenia a także współpracy między uczniami zaowocował podniesieniem wiedzy na temat poszczególnych krajów a także umiejętności prezentowania efektów swojej pracy. Jednak  przede wszystkim był  świetną zabawą dla wszystkich zaangażowanych w przygotowania.

Ciekawym elementem dnia językowego był projekt:  „ Klasa szósta czyta dzieciom.” Zdeterminowani młodzi ludzie zadali sobie trud przeniesienia ilustracji i tekstów  bajek fonicznych  na prace plastyczne, ćwiczyli wymowę i prezentację by zachęcić wszystkich do czytania.  Odwiedzili swoich kolegów i koleżanki w klasach i umilili im ten dzień.

W trakcie dnia językowego nie zabrakło także pochylenia się nad potrzebującymi. Dochód ze sprzedaży tradycyjnych  muffinek, w kwocie 67,30 złotych  został przekazany na konto  PCK.

Pragnę podziękować wszystkim , którzy aktywnie włączyli się w tworzenie Dnia Języka Angielskiego. Ich wysiłek zaowocował radosnym dniem w którym mogliśmy się wiele nauczyć.

Czy było warto organizować dzień językowy? Przeczytajcie niektóre opinie uczniów i sami odpowiedzcie  na to pytanieJ

„Podobało mi się to, że był kiermasz Aww…i, że zrobili wystawę w holu.”

„Za mało było napisów na schodach a tak się podobało. Najbardziej mi się podobają wierszyki”.

„Mi się podobało  to, że prawie wszystko było po angielsku. Podobała mi się historyjka na pierwszej lekcji”.

„That was cool! I can`t say what , but still cool”

„Mi się podobała historyjka na pierwszej lekcji Niektórych napisów nie rozumiałam”

„Podobał mi się kiermasz na PCK”

‘Najbardziej podobała mi się historyjka i kiermasz. Faje tez były te napisy na schodach. W tej historyjce były świetne obrazki a dziewczyny czytały jak wiersz”

Skip to content