Logopeda
Instrukcja do podanych poniżej przykładów ćwiczeń
- Karty pracy 1-2 dziecko wypowiada poprawnie wyraz, dorysowuje brakujący element obrazka oraz wpisuje odpowiednią literę w puste kratki. Karty 3 -9 dziecko rozwiązuje wg zamieszczonych poleceń . Rodzic kontroluje poprawną wymowę głosek szeregu szumiącego ( sz, ż, cz, dż)
- Historyjka obrazkowa „ Przygody kota” . Dziecko opowiada treść obrazków oraz zaznacza kropką wszystkie elementy, w których słychać sz lub ż.
- Karty z loteryjką proszę wydrukować 2x. Jedną część rozciąć na pojedyncze tafelki. Mieszamy je i odwracamy tak, by obrazki były niewidoczne. Rozkładamy całe plansze (2,3,4 lub więcej) przed dzieckiem. Ciągniemy po jednym obrazku, nazywamy go i szybko szukamy Kto znajdzie pierwszy zabiera obrazek. Wygrywa osoba, która uzbiera najwięcej. Żeby gra była bardziej trwała można podkleić karty tekturką.
- Na planszach 1 i 2 dziecko wyszukuje wszystkie elementy z ćwiczonymi głoskami
Załączniki:
Instrukcja do podanych poniżej przykładów ćwiczeń
Skany 44-48:
Zadaniem dziecka jest znalezienie elementów w których nazwach słychać podane u góry planszy głoski.
Pozostałe skany – to różne karty pracy / do wyboru/.
Na każdej napisane jest polecenie. Zadaniem dziecka jest nie tylko poprawna wymowa, ale także doskonalenie czytania ze zrozumieniem, rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego poprzez układanie historyjek obrazkowych lub percepcji wzrokowej ( labirynt)
—