SZKOLNY DZIEŃ INTEGRACJI

4 grudnia w Dwójce zorganizowano Szkolny Dzień Integracji, który na długo pozostanie w pamięci uczniów klas 1-3. Wydarzenie to było okazją nie tylko do wspólnej zabawy, ale także do odkrywania świata poprzez własne zmysły. Z myślą o najmłodszych przygotowano sensoryczny tor przeszkód, który łączył elementy ruchowe, edukacyjne i terapeutyczne. Dzieci mogły eksplorować różnorodne bodźce, rozwijać ciekawość, a przy tym doskonale się bawić.

Tor sensoryczny składał się z wielu stacji, takich jak ścieżki o zróżnicowanych fakturach, magiczne pudełka zmysłów, kolorowe tunele, puzzle, strefa zapachów, lampki emitujące różne kolory oraz zadania ruchowe, które angażowały zmysły i pobudzały ciekawość uczniów. Przy każdej ze stacji czuwali szkolni specjaliści oraz ósmoklasiści , którzy z zaangażowaniem wspierali młodsze dzieci, tłumaczyli zadania, motywowali do działania i służyli pomocą w razie potrzeby.

Uczestnicy mieli także okazję przejść część toru przeszkód z zasłoniętymi oczami, korzystając z laski dla niewidomych. To wyjątkowe doświadczenie pozwoliło dzieciom lepiej zrozumieć wyzwania, z jakimi borykają się osoby niewidome i słabowidzące, a jednocześnie doskonaliło u nich zmysł dotyku, orientację w przestrzeni oraz zaufanie do swoich „przewodników”.

Przechodząc przez kolejne stacje toru, dzieci rozwijały koordynację, równowagę, orientację w przestrzeni i uczyły się świadomego odbierania bodźców. Na ich twarzach pojawiały się emocje – od ciekawości, przez zdziwienie, aż po radość z pokonania trudniejszego zadania. To właśnie te przeżycia sprawiły, że tor sensoryczny stał się nie tylko formą zabawy, ale również ważnym doświadczeniem rozwojowym. Dodatkowo uczniowie nie rywalizowali ze sobą: wspierali kolegów, podpowiadali, jak wykonać zadanie, a czasem nawet podawali pomocną dłoń. Dzięki temu wydarzenie doskonale spełniło swój integracyjny cel – dzieci miały okazję do budowania relacji, współpracy oraz rozwijania empatii.

Szkolny Dzień Integracji udowodnił, że nawet proste zadania mogą stać się inspirującym przeżyciem, jeśli tylko podane są w atrakcyjnej formie. To wyjątkowe wydarzenie z pewnością będzie miłym wspomnieniem dla najmłodszych. Pokazało, że wspólne spędzanie czasu i poznawanie świata wszystkimi zmysłami może przynieść wiele korzyści, a przede wszystkim – dużo radości. Już teraz cieszymy się na kolejne okazje do integracji i wspólnego działania, które będą wspierać rozwój i budować poczucie wspólnoty wśród naszej szkolnej społeczności.

Serdecznie dziękujemy uczniom klas: 8a, 8b i 8e, którzy aktywnie wspierali młodszych kolegów przy poszczególnych stacjach toru sensorycznego. Ich zaangażowanie, cierpliwość i gotowość do pomocy sprawiły, że wydarzenie przebiegło bez zakłóceń, a dzieci mogły w pełni cieszyć się zabawą i zdobywać nowe doświadczenia

Nauczyciele Zespołu ds. Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej

Skip to content