TEATR PROFILAKTYCZNY W NASZEJ SZKOLE – EMOCJE, REFLEKSJA I WAŻNE PRZESŁANIA

W dniu 15 października mieliśmy przyjemność gościć w naszej szkole teatr profilaktyczny, który przygotował trzy wyjątkowe spektakle, dostosowane do wieku i potrzeb uczniów. Każde przedstawienie poruszało ważne tematy społeczne i emocjonalne, skłaniając do refleksji i rozmów. Najmłodsi uczniowie z klas 1–3 obejrzeli spektakl pt. „Tajemnica zaginionych książek”, który w przystępny i ciekawy sposób opowiadał o budowaniu pozytywnych relacji rówieśniczych, szacunku i empatii. Dzieci z zainteresowaniem śledziły przygody bohaterów, angażując się w przedstawienie i jego przesłanie. Uczniowie klas 4–6 wzięli udział w spektaklu pt. „Pozorna gra”, poświęconym tematyce uzależnień behawioralnych – zwłaszcza tych związanych z nadmiernym korzystaniem z Internetu. Aktorzy, poprzez dynamiczne scenki, pokazali, jak łatwo można zatracić się w wirtualnym świecie i jak poważne mogą być konsekwencje psychiczne takich uzależnień. Z kolei najstarsi uczniowie z klas 7–8 obejrzeli przejmujący spektakl pt. „Influencerka”, który dotyka problemu hejtu internetowego oraz jego wpływu na zdrowie psychiczne młodzieży. Przedstawienie było dla wielu widzów poruszającym doświadczeniem – skłaniającym do refleksji nad tym, jak ważne są słowa i jak duży wpływ mają media społecznościowe na nasze życie.
Forma edukacji poprzez teatr jest naszym uczniom dobrze znana, m.in. dzięki kilkuletniemu udziałowi w innowacji psychologicznej „Sztuka Emocji”. Cieszy nas, że nasi wychowankowie tak chętnie uczestniczą w przedstawieniach – zarówno tych organizowanych w szkole, jak i podczas wyjazdów do teatrów w Krakowie czy Rabce.
Uważamy, że teatr jako forma profilaktyki i pracy nad emocjami ma ogromną moc oddziaływania – uczy, porusza, rozwija i pozostawia trwały ślad w sercu i w myślach.
Aneta Dziewońska