„WIELKA SZTUKA MŁODYCH ARTYSTÓW”

„WIELKA SZTUKA MŁODYCH ARTYSTÓW”

W drugim półroczu roku szkolnego 2024/2025 w naszej świetlicy poza szczegółowym planem pracy była realizowana także innowacja pedagogiczna pt. : „Wielka sztuka młodych artystów – twórczość plastyczna formą wyrażania emocji”. Świetliki z klas pierwszych aktywnie uczestniczyli w różnorodnych pracach plastycznych realizowanych w jej ramach, a każde działanie integrowało edukację artystyczną z treściami literackimi oraz kulturowymi. Za nadrzędny cel tej innowacji uznano wyzwalanie ekspresji twórczej u dzieci przy wspieraniu ich harmonijnego rozwoju – szczególnie małej motoryki oraz kreatywności w toku różnorodnych działań plastycznych przy użyciu rozmaitych technik.

W okresie karnawału wspólnie z wychowankami wykonaliśmy papierowe maski karnawałowe i klauny według własnego pomysłu z użyciem różnych materiałów ozdobnych oraz zaznajamialiśmy się z baśnią H. Christiana Andersena „Dziewczynka z zapałkami”, którą zilustrowaliśmy graficznie. Zmienna marcowa pogoda znalazła swoje plastyczne odzwierciedlenie w tworzonych przez nas garnkach ukazujących istotę i znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”. W okresie przed świątecznym – Wielkanocnym uczniowie przygotowali szereg wielkanocnych dekoracji m.in. koszyczki z pisankami czy wielkanocne wieńce z kolorowych jajek. Czas majowych uroczystości rozpoczęliśmy od poznania legendy o Syrence Warszawskiej i na tę okoliczność wykonaliśmy herb Warszawy techniką wydzieranki, natomiast zakończyliśmy go samodzielnie stworzonymi bukietami kwiatów dla naszych mam z okazji ich Święta. Czerwiec upłynął nam pod znakiem twórczości i radości, co zaowocowało wykonaniem kolorowych latawcy oraz wakacyjnych krajobrazów z użyciem wycinków gazet i nieograniczonej wyobraźni.

Dzięki tym działaniom uczniowie mieli okazję nie tylko wyrażać swą kreatywność i pomysłowość, ale również poszerzać swoją literacką wiedzę i plastyczne umiejętności. Twórczość artystyczna może więc być doskonałą zabawą, ale przede wszystkim stanowić przestrzeń do rozwoju własnych talentów i wielokierunkowej pracy ze swoimi emocjami.

Skip to content