INNOWACJA PEDAGOGICZNA „ZWIERZĘCY ALFABET” W KLASIE IIB I IID

INNOWACJA PEDAGOGICZNA "ZWIERZĘCY ALFABET" W KLASIE IIB I IID

W bieżącym roku szkolnym klasa 2b i 2d biorą udział w innowacji pedagogicznej „Zwierzęcy alfabet”. Innowacja ma rozwijać zainteresowania uczniów, a szczególnie popularyzować wiedzę z zakresu edukacji przyrodniczej. Zadaniem jest również zachęcenie uczniów klas młodszych do pogłębienia wiedzy o otaczającym je środowisku oraz wzbudzić ich szacunek do świata przyrody.

Zajęcia uwzględniają podstawę programową kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego, są jej uzupełnieniem i rozszerzeniem. Skupiają się wokół zwierząt na kolejne litery alfabetu:

A jak alpaka, B jak biedronka, C jak czapla, Ć jak ćma, D jak delfin, E jak emu, F jak foka, G jak gil, H jak hipopotam, I jak indyk, J jak jaszczurka, K jak krowa, L jak lis, Ł jak łabędź, M jak mysz, N jak niedźwiedź, O jak owca, P jak pszczoła, R jak ropucha, S jak słoń, Ś jak ślimak, T jak tygrys, U jak uchatka, W jak wilk, Z jak zebra, Ż jak żyrafa.

Każde zwierzę stanowi punkt wyjścia do nauki o jego charakterystyce, środowisku naturalnym, zwyczajach i roli w ekosystemie. Taka forma zajęć rozwija słownictwo, umiejętności poznawcze oraz empatię wobec przyrody, angażując dzieci w naukę poprzez zabawę i odkrywanie fascynującego świata zwierząt.

Pierwsze zajęcia już za nami. Zapraszamy do obejrzenia naszych prac w galerii!

Batko M., Biel U.

Skip to content