PODSUMOWANIE INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „PROGRAMOWANIE Z KLOCKAMI LEGO” W KLASIE 1 D
W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie technologia odgrywa coraz większą rolę, edukacja musi także ewoluować, by sprostać wyzwaniom przyszłości. Jednym z najbardziej obiecujących kierunków jest wprowadzenie robotyki do klas pierwszych. Ta innowacja pedagogiczna nie tylko sprawia, że nauczanie staje się bardziej interesujące dla uczniów, ale także rozwija kluczowe umiejętności, które są niezbędne w XXI wieku. Robotyka jest dziedziną, która łączy naukę, technologię, inżynierię i matematykę w praktyczne zastosowania. Dla dzieci w wieku szkolnym nauka poprzez zabawę jest niezwykle skutecznym sposobem przyswajania wiedzy. Poprzez interakcję z robotami, uczniowie nie tylko zdobywają wiedzę z zakresu nauk ścisłych, ale także rozwijają umiejętności interpersonalne, kreatywność i logiczne myślenie.
Wprowadzenie robotyki do klas pierwszych ma wiele korzyści dla uczniów. Po pierwsze, uczy ich podstawowych koncepcji programowania w sposób łatwy do zrozumienia. Nawet najmłodsze dzieci mogą z łatwością przyswoić podstawowe pojęcia, takie jak sekwencje i pętle, poprzez programowanie prostych ruchów robotów. Ponadto, praca z robotami rozwija umiejętności rozwiązywania problemów i kreatywnego myślenia. Dzieci muszą często eksperymentować i próbować różnych rozwiązań, aby osiągnąć zamierzony cel. Oprócz umiejętności technicznych, praca z robotami rozwija również kluczowe umiejętności miękkie. Współpraca jest kluczowym elementem projektów związanych z robotyką, więc dzieci uczą się współpracy, komunikacji i pracy zespołowej. Ponadto, eksperymentowanie i testowanie różnych rozwiązań uczy ich cierpliwości, wytrwałości i samodyscypliny.
Klasa 1 d zakończyła swoją przygodę z robotyką i programowaniem. Bawiliśmy się świetnie wykonując przeróżne projekty i roboty. Wszyscy uczestnicy innowacji otrzymali pamiątkowe dyplomy.
Urszula Biel