POŻEGNANIE Z KOTEM- PODSUMOWANIE PROJEKTU
Klasa 3a z wychowawczynią p. mgr Moniką Moryc i 3b z wychowawczynią p. mgr Magdaleną Batko wspomagane przez szkolnego psychologa p. mgr Anetę Dziewońską od trzech lat realizowały program edukacyjno-profilaktyczny „Kot w tarapatach”, opracowany przez Zespół Terapii Dziecka i Rodziców w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej KOT. Dzieci w ramach programu otrzymały maskotkę kota – powiernika dziecięcych tajemnic i towarzysza klasowych wydarzeń. Skonstruowały dla niego dom, a w klasowych wyborach zdecydowały o jego imieniu, pisały też do niego listy i pocztówki z wakacji. Pod koniec tego roku szkolnego odbyło się pożegnanie z kotem. Uczniowie na zajęciach „oswajali” temat pożegnania i trudności z nim związanych. Dzieci proponowały swoje sposoby na rozstanie z kotem. Pisały wiersze, rysowały miłe wspomnienia szkolne oraz laurki. Przygotowywali się też w ten sposób do pożegnania z pierwszym etapem edukacyjnym i wychowawczynią.
Program uczył nawiązywać bezpieczne relacje oparte na zaufaniu, integrował klasę, uczniowie uczyli się nazywać uczucia, zwracać się do rówieśników o pomoc, dbali o pomaganie sobie oraz wyznaczali własne granice.
Żegnaj Kotku! Miłego odpoczynku.