WYCIECZKA DO OCHOTNICY DOLNEJ

Wycieczka do Ochotnicy Dolnej

W dniach 24-26.04.2023 r. klasy 7b, 8e i 8f wraz z wychowawcami pojechały na wycieczkę do Ochotnicy Dolnej. Celem wyjazdu było poznanie walorów regionu gór i zintegrowanie się. Pierwszego dnia, którego hasłem była „Woda w życiu człowieka”, pojechaliśmy do Elektrowni Wodnej w Niedzicy, gdzie dowiedzieliśmy się, jak powstał Zbiornik Czorsztyński, a także w jaki sposób  wykorzystuje się energetyczny potencjał wody. Następnie udaliśmy się na rejs widokowy statkiem „Harnaś”, z pokładu którego podziwialiśmy zabytki architektury i przyrody takie jak: zamki w Niedzicy i Czorsztynie oraz Pieniński Park Narodowy. Na nocleg udaliśmy się do Pensjonatu & SPA Jurkowski, gdzie wieczorem odbył się grill i dyskoteka, a później gry i zabawy na terenie ośrodka.

Mottem drugiego dnia były słowa piosenki: „Góry nasze góry…”. Po śniadaniu wyjechaliśmy w kierunku Szczawnicy. Najpierw zwiedzaliśmy rezerwat przyrody Biała Woda. Trasa zaczynała się w miejscowości Jaworki, potem szlak prowadził nas skalnym wąwozem, którego dołem płynął potok – Biała Woda. Przewodniczka podczas wędrówki omówiła budowę skał oraz wskazała ciekawe gatunki roślin. Z powodu deszczu zmieniliśmy plany i udaliśmy się do uzdrowiska, gdzie w pijalni wód skosztowaliśmy leczniczej Magdaleny oraz  Jana i Stefana. Wieczorem w pensjonacie korzystaliśmy ze SPA oraz gier i zabaw integracyjnych aż do ciszy nocnej.

Tematem trzeciego dnia była kultura regionalna i zamkowo-dworska. Pojechaliśmy do Czorsztyna, żeby zwiedzić ruiny warowni z XIV w. położone na wzgórzu nad Dunajcem. Następnie udaliśmy się do Niedzicy, by obejrzeć wnętrza zamku oraz ekspozycję w wozowni – zabytkowe pojazdy konne:   bryczki i sanie. Kolejnym ciekawym punktem programu była wizyta w osiemnastowiecznym Dworze w Łopusznej – siedzibie szlacheckich rodzin. W środku można było m.in. zobaczyć wystawę poświęconą rodzinie Tetmajerów.

Po krótkim pobycie w Nowym Targu powróciliśmy do Myślenic.

W czasie pobytu w Pieninach zobaczyliśmy wiele atrakcji turystycznych, poznaliśmy intrygujące historie i malownicze miejsca, a przede wszystkim – spędziliśmy wspólnie  czas. To była udana wycieczka!