PODSUMOWANIE INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ W KLASIE III D – „W ŚWIECIE ROBOTÓW I PROGRAMOWANIA”

PODSUMOWANIE INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ W KLASIE III D – „W ŚWIECIE ROBOTÓW I PROGRAMOWANIA”

Uczniowie klasy III d w bieżącym roku szkolnym brali udział w innowacji pedagogicznej „W świecie robotów i programowania”, której celem było szerzenie idei programowania z wykorzystaniem klocków LEGO SPIKE PRIME, rozwijanie analitycznego myślenia oraz wyciągania wniosków, programowanie, projektowanie oraz kreowanie ruchomych modeli i rozwijanie języka programowania, opartego na Scratch.

Robotyka z wykorzystaniem zestawu klocków LEGO Spike Prime to świetny sposób na wprowadzenie dzieci i młodzieży w wieku szkolnym w świat programowania i robotyki. Spike Prime jest zestawem, który składa się z elementów LEGO Technic oraz specjalnej jednostki sterującej z wbudowanym mikrokontrolerem, modułem Bluetooth i innymi funkcjami.

Zestaw umożliwia budowanie różnego rodzaju robotów i urządzeń, a także programowanie ich przy użyciu graficznego interfejsu programistycznego Scratch. Współpraca z zestawem Spike Prime pozwala na naukę programowania, projektowania, konstrukcji i pracy w zespole.

W szkole klocki LEGO Spike Prime mogą być wykorzystane do realizacji różnych projektów, na przykład do budowy robota, który porusza się w wyznaczonym kierunku, wykonuje konkretne czynności lub reaguje na sygnały z otoczenia. Dzięki temu uczniowie mogą zdobyć wiedzę i umiejętności z dziedziny robotyki i programowania, co może otworzyć przed nimi nowe perspektywy zawodowe.

Innowacja cieszyła się dużym zainteresowaniem uczniów, którzy wyrazili nadzieję na kolejną edycję, co nas bardzo cieszy!

Biel Urszula

Dąbrowska Małgorzata

Podczas zajęć wykorzystano klocki Lego Spike Prime zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. 

Skip to content