PROJEKT „ORTOGRAFICZNE PORTFOLIO” W KLASIE III D
Klasa III d zakończyła projekt „Ortograficzne portfolio”, który realizowaliśmy w bieżącym roku szkolnym. Jego głównym celem było poznanie nowych zasad ortograficznych, ale także utrwalenie już nam znanych. Projekt zakładał wykonywanie różnorodnych ćwiczeń ortograficznych, zawartych w dodatkowych kartach pracy i tworzenie z nich tzw. osobistej teczki Ucznia.
Metoda „Teczki” to doskonały sposób prowadzący do samorozwoju. Polega ona na prowadzeniu indywidualnych teczek przez dziecko. Mogą one być prowadzone zarówno przez dzieci w wieku przedszkolnym jak i szkolnym.
Karty pracy tworzące „Ortograficzne portfolio” były uporządkowanym materiałem do utrwalania zasad ortograficznych. Dzięki nim dzieci utrwalały materiał ortograficzny drogą różnych ćwiczeń, rozwijały czujność ortograficzną, wzbogacały zasób słownictwa, stosowały poznane zasady ortograficzne w pracach pisemnych i dyktandach.
Urszula Biel