KONKURS: SZKOŁA DOBREGO WYCHOWANIA

Informujemy, że nasza Szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego konkursu „Szkoła Dobrego Wychowania”, który został ogłoszony przez Studium Prawa Europejskiego oraz Instytut Badań nad Demokracją.

Wśród zadań  do realizacji organizatorzy przewidzieli:

  • przeprowadzenie debaty uczniowskiej na temat dobrego wychowania,
  • opracowanie Szkolnej Karty Zasad Dobrego Zachowania,
  • zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu  wiedzy wśród uczniów na temat savoir vivre,
  • opracowanie krótkich prac pisemnych nt.: „Moje zachowanie świadczy o mnie”,
  • przeprowadzenie międzyklasowych inscenizacji na temat znajomości i stosowania zasad dobrego zachowania na co dzień w stosunku do osób starszych, dorosłych, rówieśników,
  • wykonanie plakatu, którego tematem przewodnim będzie: „Mój wygląd świadczy o mnie”,
  • przeprowadzenie pogadanki: „Jestem grzeczny i nie wstydzę się mojego zachowania” na temat wpływu środowiska na wychowanie i zachowanie młodego człowieka.

 

A ponieważ zaszczytnego tytułu „Szkoły dobrego wychowania” nie dostaniemy za darmo, bardzo liczymy na całą społeczność szkolną, że sumiennie i kreatywnie wszyscy włączymy się w każde regulaminowe zadanie.

Mamy nadzieję, że każdy uczeń i każda uczennica w naszej Szkole wykaże się znakomitą znajomością zasad szeroko pojętej kultury osobistej. Konkursowe zmagania pozwolą wyłonić i nagrodzić największych zwycięzców w poszczególnych kategoriach. Jednak prawdziwym podsumowaniem działań związanych z konkursem „Szkoła Dobrego Wychowania” będzie jeszcze lepsza, bardziej życzliwa i serdeczna atmosfera w miejscu, w którym spędzamy na co dzień tyle czasu.

Informacje na temat sposobu realizacji kolejnego zadania będą ukazywały się sukcesywnie wg sporządzonego harmonogramu, a wszystkie klasy proszone są o dotrzymywanie terminów realizacji tematów. Nauczycielami, którzy będą dbać o prawidłowy przebieg zadań konkursowych są panie: mgr Beata Pacek i mgr Aneta Dziewońska.

A zatem w skrócie:

Regulamin konkursu:

  • Celem konkursu jest zapoznanie dzieci ze standardami dobrego wychowania oraz wskazanie jaki ma ono wpływ na codzienne życie, jak i relacje rówieśnicze.
  • Szkoły przystępujące do konkursu przyjmą na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od „1” do „10”. Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu „Szkoła dobrego wychowania” jest uzyskanie co najmniej 80% punktów za zrealizowanie 5 spośród 7 zaproponowanych zadań. W skład jury wchodzą przedstawiciele organizatora konkursu.
  • Jury zachęca szkoły do dokumentowania wykonanych w ramach konkursu prac w materiały fotograficzne, plastyczne/pisemne opracowania, również zarejestrowane elektronicznie na DVD lub CD etc. Sprawozdania należy przesyłać do jury na bieżąco.

Aneta Dziewońska

Skip to content