PROGRAMY WCZESNEJ PROFILAKTYKI: ,,CUKIERKI” ORAZ ,,MAGICZNE KRYSZTAŁY”

Nasze działania w szkole  mają min. na  celu wspieranie pracy wychowawczej i profilaktycznej rodziców, a stają się szczególnie istotne wobec otaczającej nas rzeczywistości. Dlatego też kierujemy swoje wysiłki w stronę poszerzania naszej oferty i odpowiadania na aktualne potrzeby naszych wychowanków.


Chcemy  Państwa dzieci objąć Programami  Profilaktycznymi „Cukierki” w klasach III oraz ,,Magiczne Kryształy ”w klasach II rekomendowanymi  przez Ośrodek Rozwoju Edukacji i Państwową Agencję rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

      Program Wczesnej Profilaktyki „Cukierki” jest oparty na bajce pod tym samym tytułem. Program opiera się na wspólnej lekturze bajki „Cukierki” w zespole klasowym i pracy z dziećmi na bazie tekstu z wykorzystaniem różnych metod aktywnych. Celem zajęć jest przybliżenie uczniom podstawowych informacji na temat środków uzależniających i zagrożeń z nimi związanych, kształtowanie postawy dystansu w relacjach z osobami nieznajomymi, rozwijanie u uczniów postawy szacunku i zaufania w stosunku do szkolnego personelu pedagogicznego i technicznego, jako osób mogących udzielić wsparcia w problemach wydarzających się na terenie szkoły. Wykorzystanie m.in. metody fabuły w pracy z dziećmi jest niezwykle cenne. Identyfikacja z fikcyjnymi bohaterami pozwala na przebycie jedynie w wyobraźni wydarzeń, które mogą stać się istotnym stopniem w ich rozwoju intelektualnym i społecznym.

      Program Wczesnej Profilaktyki „Magiczne Kryształy” jest adresowany do dzieci w wieku 7 – 12 lat. To profilaktyka skupiona wokół  przemocy przedstawionej w mediach. Program ma charakter edukacyjny, jego zadaniem jest zapobieganie zjawisku agresji u uczestników. Cennym wzbogaceniem programu jest współpraca z rodzicami, którzy odpowiadają  za dzieci. Zajęcia mają charakter spotkań dla dzieci, w czasie których są  zapoznawani z wiedzą dotyczącą  zagrożeń związanych z niewłaściwym korzystaniem z mediów (zwłaszcza TV). Praca z uczniami  to lektura i analiza bajki “Magiczne Kryształy”. W czasie zajęć prowadzący korzysta różnych materiałów dydaktycznych. Dominują  aktywne formy pracy. Bajka profilaktyczno  – wychowawcza „Magiczne Kryształy” ukrywa w przystępnej dla dzieci fabule interesującą kombinację treści. Wspólna lektura bajki z dziećmi w klasie i poprzedzona rozmową  z koncentracją na tych aspektach opowieści, które z punktu widzenia dorosłego są  najbardziej potrzebne dziecku lub, które najbardziej dzieci interesują.

psycholog i pedagog szkoły

Skip to content