WYCIECZKA DO KOPALNI SOLI W BOCHNI

We środę 28 listopada 2017 r. uczniowie klasy II a i II c wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do najstarszej w Polsce Kopalni Soli w Bochni.

Punkt 8: 00 młodzi turyści zebrali się przed budynkiem szkoły na zbiórce. Po czym udali się żwawym krokiem w stronę autobusu. Jak zwykle już sama ponad godzinna wyprawa pojazdem sprawiła dzieciom przyjemność, a to był dopiero początek.

Gdy dotarliśmy na miejsce zastała nas śnieżna zamieć, ale nawet ona nie ostudziła zapału dzieci. Po przywitaniu z przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzanie od zjazdu pod ziemię ciemnym szybem Campi. Zjazd windą na głębokość 212 m zrobił na dzieciach wrażenie.

Kolejnym punktem wycieczki był przejazd kolejką, która ciągnięta jest przez lokomotywę o wdzięcznej nazwie „Kuba”. Po drodze mogliśmy zaobserwować ciekawe miejsca i obiekty.

Zwiedzanie rozpoczęło się w tunelu czasoprzestrzennym, dzięki któremu przenieśliśmy się kilkaset lat w przeszłość. Powitał nas tam duch zakonnika, który opowiedział o swojej ciężkiej pracy i zaprosił do zwiedzania kopalni.

Multimedialna trasa wzbudziła zainteresowanie dzieci, ekspozycja oraz projekcje tworzyły spójną całość. Podczas naszej wyprawy spotkaliśmy między innymi kupców z Genui, zwykłych górników a nawet króli, ciekawe rzeźby, zjawiska genologiczne i interesujące wyrobiska oraz podziemną stajnie, w której mieszkały konie.

Jednym z najważniejszych punków naszej wyprawy była wizyta w kaplicy Świętej Kingi. Jest to jedyna na świecie kaplica, przez, którą prowadzą tory kolejowe. W kaplicy znajdują się relikwie Jana Pawła II oraz Świętej Kingi.

Przed powrotem z podziemi uczniowie zakończyli wycieczkę w komorze Ważyn, gdzie znajduje się między innymi restauracja, boisko oraz sklep z pamiątkami, w którym dzieci zrobiły zakupy.

Pobyt w kopalni okazał się ciekawą lekcją historii oraz przygodą dla naszych uczniów, którzy zmęczeni, ale niezwykle zadowoleni powrócili do Myślenic.